Uherské Hradiště - Rozhledna Rovnina - Uherské Hradiště

Je předvánoční čas a na dnešek máme naplánovanou s Morkovskými turisty krátkou túru k rozhledně Rovnina a následnou návštěvu vánočních trhů v Uherském Hradišti. Já přejíždím do Kroměříže po noční službě, nabírám Irmíska a už jedeme pro její mamku Jarču. Další dva turisty nabereme v Morkovicích a pak už přejíždíme do Uherského Hradiště. Parkujeme u zdejšího aquaparku a vyrážíme na výšlap.

Zpočátku projdeme za aquaparkem, po prudkých schodech se dostáváme mezi rodinné baráky a po několika set metrech se dostáváme k rozcestníku v Mařaticích (217). Odtud stoupáme, míjíme místní kostel a hřbitov a dostáváme se na polní cestu, která je lemovaná ořechovou alejí. Udělám několik fotek a šlapeme vzhůru. Počasí je sice krásné, svítí sluníčko, ale fouká nám vítr a navíc je cesta plná bahna, takže musíme často přeskakovat nebo obcházet.

Po zhruba kilometru a půl přicházíme k rozhledně Rovnina (336 mnm). Rozhledna je kovová a slouží hlavně jako vysílač. Její vyhlídková plošina je umístěna ve výšce 24 metrů a dostaneme se na ní točitými schody. Bohužel je tato rozhledna v zimních měsících uzavřena, což je celkem pochopitelné, protože namrzlý kov se stává nebezpečným. Ovšem dneska máme sucho, námraza nebo sníh nehrozí, a tak přelézám plot a už ťapkám nahoru po železných schodech. Po chvilce mě následuje Irmísek a Jarča.

Nahoře pekelně fouká, vytáhnout foťák a fotit se rovná omrzlým prstům, ale přesto něco málo vyfotím. Rozhled je odsud krásný a říkáme si s Irmískem, že sem zajedeme někdy v létě na kolech. Mě ještě napadá, že bych vylezl ještě na vysílací část, ale vzhledem k omrzajícím prstům pouštím tento nápad z hlavy. A stejně je to přísně zakázané. Vracíme se zpátky dolů, opět nás čeká přelézání plotu a pak si dáváme svačinku.

Obracíme se na cestu zpátky, půjdeme stejnou trasou, protože jít po polní cestě v tomto bahně by byl nesmysl. Scházíme ořechovou alejí, nacházíme na asfaltovou cestu a scházíme do Mařatic. Tady se opět propleteme mezi domy, sejdeme schodiště a jsme zpátky u aquaparku. Kolem něho projdeme, dostaneme se přes hlavní cestu do centra a zanedlouho jsme na vánočních trzích na náměstí. Nejprve ale projdeme na druhé náměstí, kde si s Irmískem a Jarčou dáváme kafíčko.

Pak se už rozdělujeme a my s Irmískem jdeme navštívit místní infocentrum a pak se vydáváme na trhy. Domácí klobásky, svařák, různé pochutiny, ruční výrobky a živá hudba dodávají trhům krásnou vánoční atmosféru. Zhruba před třetí hodinou máme sraz a odcházíme zpátky k autům a odjíždíme domů. Už se se s miláčkem těšíme domů na oběd a na horkou vanu.