Rozštípená skála

Je těsně před koncem roku a my s Irmískem uvažujeme, kam bychom podnikli kratší túru, ať trošku vychodíme bramborové saláty a cukroví. Nakonec se domlouváme, že se mrkneme do jižní části Chřibů. Naplánuji trasu, oblékáme si věci, vaříme čaj a do batohu balíme nezbytné věci. Vyjíždíme z Kroměříže, míříme na Koryčany a nad nimi vyjíždíme na parkoviště U Křížku (453 mnm). Je pravé poledne a my vyrážíme.

U Křížku se napojujeme na červenou turistickou značku vedoucí směrem na Zavadilku a vcházíme do lesa. Vytahuji foťák, dělám pár fotek zimní spící přírody a dochází mi baterka. No jo, zapomněl jsem ji nabít. Ještě, že existují chytré telefony a můžu foťák nahradit. Kráčíme pohodovou lesní pěšinkou, nijak neklesáme ani nestoupáme a po kilometru a půl přicházíme na rozcestí Moravanské louky (465 mnm).

Odtud pokračujeme dále směrem na Zavadilku a stále se držíme červené značky. Procházíme zmiňovanýma Moravanskýma loukama, což je komplex podmáčených chřibských lesních luk, rozkládající se na severních svazích kopce Bradlo. Mírně stoupáme a přicházíme na rozcestí Koryčanská cesta (496 mnm).

Tady odbočujeme vlevo, napojujeme se na modrou značku a míříme ke Koryčanské kapli (525 mnm). Cesta opět mírně stoupá a po necelém kilometru se dostáváme ke krásné lesní kapličce. Ta byla postavena v polovině 19. století ve stylu napodobujícím baroko. Sloužila jako odpočinkové místo poutníků, kteří mířili do koryčanského kostela na pouť Panny Marie. Prohlížíme si ji, fotíme a dáváme si pauzu na horký čaj z termosky.

Naše další kroky vedou ke 200 metrů vzdálené Rozštípené skále. Když k ní přicházíme, hned vidíme, že jsme udělali dobře, že jsme tady šli. Deset metrů vysoká skála je tvořena dvěma skalními bloky, které v horní části spojuje zaklíněný kámen a dají se zde udělat zajímavé fotky. Vylezeme jak na skálu, tak si ji obejdeme i zespodu. Uděláme několik fotek a poté se vracíme zpět ke Koryčanské kapli.

Odtud pokračujeme dále po modré značce a čeká nás pěkný sešup k nedalekému rozcestí Pod Koryčanskou kaplí (441 mnm). Tady odbočujeme vpravo a tentokrát nám bude dělat společnost žlutá turistická značka. Jdeme po široké lesní cestě, po půl kilometru narážíme na Zoubkovu studánku (410 mnm). Zhruba 100 metrů za ní se odpojujeme z cesty, nacházíme na lesní pěšinku a znova začínáme stoupat.

Přicházíme na rozcestí Pod Bradlem (444 mnm) a vcházíme na zelenou značku. Odtud začínáme zase funět, protože se trasa dere vzhůru. Ale netrvá to dlouho a my se po půl kilometru ocitáme na vrcholu Bradlo (543 mnm). Zde v minulosti bývalo předvěké hradiště a taky je zde památník na tragédii, kdy zde v roce 1952 havarovalo vojenské letadlo. Uděláme několik fotek, napijeme se čaje a scházíme zpátky ke Koryčanské kapli.

Celou dobu jsme nepotkali ani živáčka a až teď vidíme přicházet ke kapli nějaké turisty. My se už nezdržujeme a obracíme se směrem k rozcestí Koryčanská cesta. Ale jelikož nechceme jít stejnou cestou zpátky, brzo uhýbáme vpravo a scházíme neznačenou lesní cestou. Ta nás po pár set metrech vyvede na lesní cestu, která je značená zeleně a nazývá se Cyrilskometodějská stezka. Po ní scházíme dolů.

Po necelém kilometru se napojujeme na asfaltovou silnici, která vede z Osvětiman do Koryčan. Teď už půjdeme s miláčkem nahoru po této cestě. Jsou to dva kilometry na parkoviště U Křížku. Brzo se tam dostáváme, nasedáme do auta a už se těšíme na horkou vanu. Po cestě se ještě zastavíme na výbornou vegetariánskou pizzu ve Střílkách a pak se už přesouváme domů do Kroměříže.