Perná - Sirotčí hrádek - Stolová hora - Bavory - Perná

Je polovina února a my s Irmískem přemýšlíme, kam bychom vyrazili na túru. Volba padá na naši milovanou Pálavu a tentokrát se podíváme k Sirotčímu hrádku. Nikdy jsme tam nebyli a tak se těšíme, že poznáme něco nového. Po snídani se balíme a vyjíždíme autem do obce Perná, kde ho necháme zaparkované. Po dvanácté hodině jsme na místě a můžeme se vydat na výšlap.

Po kilometru se ocitáme pod Sirotčím hrádkem a musím uznat, že jsem nečekal tak krásné místo. Nejprve si s miláčkem uděláme pár společných fotek a poté jdeme zblízka prozkoumat tuto zříceninu gotického hradu. Jdeme nahoru a pod sebou máme krásný výhled na obec Klentnici. A přesně tady na vyhlídce si děláme krátkou pauzu a vytahujeme z batohu svačinky a čaj.

Já pak ještě jdu dovnitř do zříceniny a mám co dělat, abych na ledových kamenech někam nezahučel. Pak už slézáme dolů pod hrádek do sedla (393 mnm) a teď se budeme držet červené turistické značky. Naším dalším cílem se stane kilometr vzdálená Stolová hora (459 mnm). Znovu poměrně prudce stoupáme, sluníčko nám svítí do očí a krystalky všudypřítomné námrazy se třpytí o sto šest. Zanedlouho jsme na vrcholu a otevírá se nám další úchvatný výhled, tentokrát na obec Bavory.

A právě tam se budeme ze Stolové hory směřovat. Pokračujeme po červené značce a zpočátku máme co dělat, abychom kluzkou cestu ustálí. Ale když máme polovinu cesty za sebou, náledí a námraza ustupují a nám se konečně kráčí pohodlně. Slézáme dolů na rozcestí Pod Tabulovou horou (384 mnm). Odtud pokračujeme dále a po pěti set metrech nacházíme na hlavni silnici. Po té teď půjdeme zhruba kilometr a uhneme vpravo na obslužnou asfaltku.

Procházíme okolo úžasných pálavských vinic a klesáme do Bavor. V těch se po chvilce ocitáme a musíme projít celou obcí, abychom se za ní napojili na polní cestu. Ta nás po necelých třech kilometrech přivádí do Perné a my jsme zpátky u našeho auta. Svlékáme se, přezouváme a před námi je jízda domů do Kroměříže. Celý den završíme pořádnou horkou vanou.