Mariánské údolí - zřícenina Horakovského hradu - údolí Říčky - jeskyně Pekárna - Horákovská myslivna - Mariánské údolí

Máme tady pozdně listopadový den a jelikož hlásí slunečně počasí, chceme jít někam na túru. Mám vymyšlenou trasu přes údolí Říčky, což je úchvatný kout přírody nacházející se před Brnem a dá se říct i počátkem Moravského krasu. Domlouváme se i s kamarády Hankou a Kamilem a ti pojedou s námi. Oblékáme se, vaříme si horký čaj do termosky a po jedenácté hodině vyjíždíme z Kroměříže. Cestu máme rychle za sebou a před polednem parkujeme auta v obci Lišeň v Mariánském údolí (247 mnm).

Vydáváme se na cestu podél Říčky a po pár set metrech narazíme na otevřený bufet restaurace Eldorádo. My si dáme s Irmískem párek v rohlíku a dáváme si i čaj s rumem. Posilnění můžeme pokračovat dále a stále půjdeme podél zmiňované Říčky. Vcházíme do krásného podzimního lesa a pod sebou zanedlouho vidíme vodní nádrž u Kadlcova mlýna. Už teď se nám to tady líbí natolik, že si slibujeme, že se zde vrátíme příští rok na kolech.

Když objedeme celou vodní nádrž, pár desítek metrů nastoupáme a znova se ocitáme u vodní nádrže, tentokrát se jménem Pod Hrádkem (260 mnm). Tady si uděláme společnou fotku a znova celou vodní nádrž obcházíme. Těsně před jejím koncem uhneme vpravo a šplháme se ke zřícenině Horákovského hradu (310 mnm). Tam se za pár minut ocitáme, ale bohužel je zde vidění pouze pár kamenů. Oklikou tedy scházíme zpátky k Říčce a ocitáme se u Muchovy boudy. Jelikož je u výdejního okénka spousta lidí, vytahujeme svoje svačiny a dáváme si horký čaj z termosek.

Od tohoto místa už moc turistů nechodí a my se ocitáme v podzimně-zimní krajině sami. Teď stoupáme jen nepatrně, kolem nás jsou prudké lesní svahy, Řícka se krásně kroutí, povídáme si a jde se prostě pohodově. Po dvou kilometrech přicházíme k rybníku Hornek a tady uděláme zase nějaké fotky. Míjíme rozcestí Říčky-koupaliště a teď stoupáme po lesní pěšině. Ta nás po pár set metrech přivádí do Jelínkova mlýna. I tady mají otevřené výdejní okénko a my toho využíváme a dáváme si další drobné občerstvení.

Po krátké chvíli pauzy zase šlapeme po svých dále. Přicházíme k nedalekému Kapralovu mlýnu (307 mnm) a tady uhýbáme vpravo. Stále se držíme Říčky a docela se tady ochladilo. Země je zmrzlá a focení znamená okamžitě prokřehlé prsty. Dostali jsme se do oblasti jeskyní a my máme v plánu určitě jednu navštívit. Naším cílem bude jeskyně Pekárna, která je odtud vzdálená zhruba kilometr.

K této jeskyni finálně musíme překonat několik schodů a pak se konečně u ní ocitáme. Pekárna (365 mnm) je velká tunelovitá jeskyně a představuje významné archeologické naleziště, které je chráněno jako kulturní památka České republiky. Samozřejmě do jeskyně vlezeme, prohlédneme si to a uděláme další sérii fotografií. Pak se vracíme zpátky na žlutou turistickou trasu a začínáme stoupat ještě výše. Cesta nás po kilometru vyplivne na rozcestí Hostěnické propadání (380 mnm).

Zde uhýbáme prudce vpravo a ocitáme se na široké lesní cestě. Teď se už budeme vracet zpátky a společnost nám bude dělat červená turistická značka. Musíme kličkovat mezi částečně zamrzlou a částečně zablácenou cestou, procházíme nejvyšším bodem naší trasy (419 mnm) a po dvou kilometrech přicházíme k Mokerské myslivně (373 mnm). Tady si dáme krátkou pauzu, zlikvidujeme tabulku čokolády a tekutiny doplníme horkým čajem.

Jsme na lesní asfaltové cestě, sluníčko se pomalu chýlí k obzoru a před námi je dalších dva a půl kilometrů, které nás přivedou na rozcestí Horákovská myslivna (357 mnm). Zde se nachází krásná dřevěná kaple Panny Marie. Opět fotíme a pak se už vydáváme na finální část naší túry. Před námi je 300 metrů blátivým lesem, ale pak se už vyhupujeme na asfaltové silnici a po kilometru jsme zpátky v Mariánském údolí u Říčky. K autu to máme už jenom kousek a přicházíme už za tmy. Rychle nasedáme a přesouváme se zpátky domů.