La Vallee des Couleurs, Bois Cheri, Alexandra Falls

Pobýváme pátý den na exotickém Mauriciu a po včerejším neúspěchu chceme znova zkusit návštěvu přírodního parku La Vallee des Couleurs. Dnešní počasí vypadá slibněji a my se můžeme těšit na spoustu nových zážitků. Ráno vstáváme s Kamilem dříve než holky, vaříme čaj a chystáme snídani. Před desátou jsme schopni vyjet a směřujeme se k přírodnímu parku, který je od našeho ubytování vzdálený 11 kilometrů.

Vyjíždíme ze Souillacu, protáhneme se Surinamem a šplháme do vesničky Chamouny. Za ní je to už kousek a my před desátou přijíždíme na parkoviště. Jsme jedni z prvních návštěvníků a jdeme zjišťovat, co nás tady všechno čeká. Nabízejí spoustu adrenalinových zážitků a mezi hlavní lákadlo patří jízda na zipline v celkové délce 3,1 km. No nakonec se domlouváme, že dáme všichni tu nejdelší jízdu a k tomu si dáme procházku po Nepálském mostě a každého nás to bude stát 4250 rupií (2500 Kč). Palba to je tedy pořádná. Ale tím, že jsme si koupili nejdražší zipline, máme vstup do přírodního parku už zdarma.

Projdeme vstupem, dostáváme zelený náramek a jdeme si obléct speciální obleček, ve kterém budeme zavěšeni při jízdě. Když se podívám na ostatní, neubráním se smíchu, vypadají jak létající veverky. Obsluha nám udělá společnou fotku a pak se přemísťujeme do vozu, která nás vyveze nahoru nad park. Ono už jízda starým Land Roverem do prudkých stoupání je celkem zážitek. Jsme vysazeni a čeká nás zipline. Uvážou nás do ležící pozice a my sjíždíme 1,5 kilometrovou trasu ve stometrové výšce nad zemi a rychlostí 60 km/h. Dost dobrý zážitek. Jen mě štve, že jsem si kamerku na hlavě zapnul do režimu fotoaparátu místo na natáčení.

Pak přesedáme na další, ale tentokráte kratší a už jedeme normálně v podsedáku v sedě. Těchto kratších tras je dohromady 6 a taky to stojí za to. Zvlášť když projíždíme nad Zemí 23 barev (23 coloured earth). Její zbarvení má původ v sopečném popelu, který se zde usazoval a podle obsahu různých kovů (železo, hliník, mangan, vápník, hořčík, sodík, zinek a měď). Zvláštní a velice fotogenické místo. Však taky tady uděláme spoustu fotek. Poslední část ziplinu tvoří cesta na vodopád a sjezd z něj. Máme jeden adrenalinový zážitek za sebou a vracíme se nazpátek k hlavní budově.

Tady nasedneme do dalšího Land Roveru a ten nás opět vyváží vysoko nad park. Tentokrát máme před sebou atrakci nazvanou Nepálský most. Jedna se o visutou lávku, která je zavěšena ve výšce 100 metrů nad údolím. Dostáváme opět podsedák, jsme zajištěni k lanu a vydáváme se na 350 metrů dlouhou cestu. Mně naštěstí výšky vůbec nevadí a dokázal bych jít i bez jištění, ikdyž se visutá lávka poměrně kymácí. Samozřejmě máme možnost přidržovat se rukama. Ale já mám v jedné z nich foťák a dělám opět spoustu fotek. A samozřejmě, jako u všech atrakcí, je na konci profesionální fotograf.

Po úspěšném absolvování Nepálského mostu nás Land Rover sváží zpátky k hlavní budově a my si to tady ještě chceme projít pěšky a vrátit se k nedaleké Zemi 23 barev. Ale nejprve míříme ke krásnému domu, což je místní restaurace, protože už máme poměrně hlad. Jenže nabídka jídel není nikterak lákavá a hlavně je pořádně předražená, tak si necháváme zajít chuť a pokračujeme dál. Přehoupneme se přes malý kopec a přicházíme k Zemi 23 barev. Opět vytahujeme foťáky, dokumentujeme, co se dá a celý tento kousek barevné země obcházíme.

U vodopádu, kde jsme absolvovali zipline, se nachází kavárna a my si jdeme dát alespoň kafe a něco na pití. Mají i nějaké smažené jídlo, ale ani tady se nám to nepozdává a doufáme, že se najíme někde jinde. Po krátké přestávce pokračujeme zpátky vzhůru k hlavní budově a přemýšlíme, že si zaplatíme profesionální fotky z dnešního dne. Opět chtějí neuvěřitelnou palbu – 1600 Kč, ale jsme čtyři, tak se poskládáme a nelitujeme, protože ty fotky nám zůstanou navždy.

Vzhledem k tomu, že je už skoro třetí hodina a my ještě neobědvali, hledáme nějakou restauraci. Nacházíme ji o kousek výše a dále a dokonce se nachází na čajové plantáži nazvané Bois Cheri. Nasedáme do auta a směřujeme se výše a hlouběji do centra ostrova. Po deseti kilometrech přijíždíme do městečka zvaného Grand Bassin. Zde se nachází dvě více jako třicetimetrové hinduistické sochy Durga Maa a Mangal Mahadev. Zastavujeme pod nimi na parkovišti a uděláme si fotku. O pár kilometrů dál přijíždíme do Bois Cheri, parkujeme u výrobny čajů a jdeme pěšky asi kilometr k restauraci.

Cestou procházíme okolo krásných palem a stromů a dokonce se u cesty pasou jelínci. Projdeme okolo malého jezera, na jehož březích leží čajové plantáže a přicházíme k velké budově, která slouží jako prodejna čajů, čajovna a restaurace. Díváme se do jídelního lístku a ikdyž je to tady dražší, určitě si vybereme. Jenže bohužel, máme smůlu, je po třetí hodině a už se nevaří. Ještě jsme si na ty jejich provozní doby nezvykli. No já mám v tuto chvíli náladu na bodu mrazu, protože už mám fakt hlad. Jdu si koupit alespoň místní ledový citrusový čaj a ten je opravdu výborný a trocha cukru mi zvedá náladu.

Nezbývá, než se vrátit zpátky k autu a jídlo necháme asi až na doma. Vracíme se zpátky, ale ještě uděláme odbočku a míříme k vodopádům Alexandra. Přijíždíme na parkoviště, přecházíme zhruba 100 metrů a ocitáme se na vyhlídce. Jenže ta je bohužel už poměrně zarostlá a navíc ve vodopádech není moc vody, takže tyto vodopády nejsou až tak zajímavé. Já si potom kousek podejdu a slezu dolů k řece a ve finále se dostávám až ke hraně vodopádu, ale ani odtud není nijak zajímavý výhled. Rychle se vracíme k autu a odjíždíme. Cestou opět pozorujeme makaky, kteří si nás zvědavě prohlížejí.

Vracíme se do našeho ubytování a okamžitě míříme do blízké restaurace. Já tentokrát neodolám a objednávám si langustu (600 Kč), která je naprosto výtečná, čerstvá a dokonalá. Vždycky jsem ji chtěl zkusit a konečně jsem dostal příležitost a nezaplatil nikterak horentní sumu. Konečně sytí se vracíme domů, oblékáme plavky a skáčeme do bazénu. Samozřejmě si s Kamilem otvíráme chlazené pivko a všichni odpočíváme po zážitkovém dni a pomalu přemýšlíme, co podnikneme zítra.