Ragusa

Trávíme náš poslední den na italském ostrově Sicílie a před chvílí jsme opustili brány Údolí Chrámů v Agrigentu. Nasedáme do auta a jelikož je doba oběda, přemýšlíme, kde si naplníme naše břicha. Po 40 kilometrech vjíždíme do přímořského města Licata a tady nacházíme u moře ležící restauraci Chupiteria The Time. Usazujeme se a objednáváme si oběd. Já si dávám smažené mořské potvory na doporučení číšníka a jsem celkem spokojený. Po obědě nasedáme zpátky do auta a před námi je stokilometrový přejezd do Ragusy.

Ragusa patří podle mnohých vůbec k nejkrásnějším městům celé Itálie. Leží v kopcovité oblasti jižní Sicílie a staré město je postaveno na vysokém ostrohu tak, že ční do širokého okolí. Ragusa je navíc zařazena na seznam kulturního dědictví UNESCO v rámci tzv. "Pozdně barokních měst v údolí Val di Noto". Právě barokní architektura, která pochází z konce 17. a počátku 18. století, kdy se město masivně přestavovalo po velkém zemětřesení, patří mezi hlavní zdejší lákadla.
Citace - Cestuj levně: Ragusa

Dá se říci, že město je rozděleno na větší novou část a část historickou. My samozřejmě zamíříme do té historické a parkujeme na odstavném parkovišti pod městem. Postupně se noříme do malebných úzkých uliček a nejprve míjíme kostel Chiesa del Purgatorio. Na konec historického centra zamíříme boční uličkou, ať nejdeme stejnou cestou. Ulice Via Torre Nuova nás přivádí do parku Giardino Ibleo.

Tady je jednak krásný park s palmami a vyhlídkou a jednak jsou zde kostely Chiesa di San Vincenzo Ferreri a Chiesa di San Giacomo Apostolo. Celé si to tady projdeme a pak se obracíme nazpátek. Hned po východu z parku se zastavujeme v baru Mastrociliegia. Irmísek si dává dvojku bílého vína, já si dávám jedno točené pivo. Po krátké pauze pokračujeme dále A zanedlouho se ocitáme u katedrály Duomo di San Giorgio.

Katedrála sv. Jiří je krásná monumentální barokní katedrála z roku 1738 a kromě nádherného portálu se pyšní zajímavým rudo-bílým zdobením interiéru. My se samozřejmě jdeme podívat dovnitř a vskutku to tady stojí za zhlédnutí. Pak se úzkými romantickými uličkami vracíme zpátky a ještě se podíváme na skok do nové části Ragusy. Stoupáme po schodech a zanedlouho se nám otevírá fantastický výhled na celou starou část. Už chápeme, proč Ragusu nazývají nejkrásnějším městem Itálie.

Půjdeme ještě dále a podíváme se k druhé katedrále. Katedrála sv. Jana křtitele (Duomo di San Giovanni Battista) – zdobená katedrála z roku 1718 v klasickém bohatém stylu sicilského baroka, dominuje jí krásná vysoká věž s blankytně modrou střechou. Rychle se tady vytočíme a pak se vracíme zpět k autu. Na cestě domů budeme mít ještě jednu rychlou zastávku.

Přejíždíme nad nedaleké město Modica a zastavujeme u vysílače RAI. Odtud je panoramatický a velkolepý výhled na celé město pod námi. Uděláme několik fotek a odjíždíme zpátky do Catanie. Po pár kilometrech najíždíme na dálnici, míjíme Syrakusy a po hodince parkujeme auto nedaleko našeho ubytování. Máme hlad a tak zamíříme do blízkého steak housu s názvem Bif a dáváme masový špíz se zeleninovým salátem.

Po přesunutí do našeho bytu balíme příruční zavazadla, dáváme si sprchu a jdeme brzo spát. Brzo ráno odlétáme a před 6 hodinou musíme vrátit auto. Vše proběhne bez problémů a my těsně před devátou odlétáme do Vídně. Tady si vyzvedneme auto a po cestě domů se zastavíme na oběd v naší oblíbené restauraci U piráta v Hodoníně. No a pak už nezbývá nic jiného než se přesunout domů do Kroměříže a uzavřít tak naší další cestovatelskou kapitolu.