Taormina

Jsme třetí den na italském ostrově Sicílie a po dopolední návštěvě Etny přejíždíme do městečka Taormina. Z vulkánu to tady máme kolem padesáti kilometrů a po třetí hodině parkujeme. Taormina je nejkrásnější a nejnavštěvovanější letovisko na Sicílii. Historie sahá hluboko do minulosti, má se za to, že město založili Kartáginci ve 4. století př.n.l.

My máme z parkoviště namířeno do centra města a nyní procházíme okolo horní stanice lanové dráhy. Vzhledem k náročnému kopcovitému terénu funguje z centra Taorminy, které leží vysoko nad mořem, do čtvrti Mazzaro k moři kabinková lanovka. My po pár set metrech přicházíme k bráně Porta Messina a noříme se do úzkých uliček. Odbočujeme vlevo a kolem městského divadla procházíme k antickému řeckému divadlu - Teatro Greco. Zaplatíme vstupné 13,5€ za osobu a jdeme dovnitř.

Původ této nejvýznamnější památky se datuje k 3. století př. n. l. Postaveno je typicky řeckým způsobem tak, že využívá přírodních poměrů, takže je umístěno ve strmém svahu, který naskytne výhled na centrum města, třpytivou hladinu Jónského moře a horu Etnu v pozadí. Divadlo bylo v 1. století př. n. l. přestavěno Římany na amfiteátr, v němž se konaly gladiátorské zápasy a postupně se zvětšilo až na kapacitu 20 000 diváků. Od 18. století pak procházelo velkou obnovou až do dnešních dní, kdy stále slouží svému původnímu účelu. Konají se zde různá představení, koncerty a kulturní akce.
Citace - Cestuj levně: Taormina

Procházíme si to tady a děláme spoustu fotek. Jenže se od hor přihání černý mrak a začíná pršet. My deštník nemáme, tak se na pár minut schováváme v jedné zastřešené části divadla. Když déšť téměř ustává, vracíme se zpět do centra. Uličkou Via Giovanni di Giovani se proplétáme krásným městečkem a poté po schodech vylézáme na ulici Via Corso Umberto, což je hlavní bulvár. Mezitím na schodech pomáhám nějakému chlapovi, který na rudli vyváží nějaké zásoby. Poděkuje nám a my máme další nepatrný schůdek do nebe.

To se už ale ocitáme na Piazza IX Aprile, což je hlavní náměstí s černo-bílou dlažbou a kostelem sv. Josefa je centrem taorminského života. Z jedné strany se naskýtá krásný výhled na moře hluboko pod vámi a Etnu v pozadí. Právě z toho náměstí krásně vynikne malebná poloha města vsazeného do strmého úbočí hory Monte Tauro. A tady se na chvíli zastavíme i my a jdeme si dát kafe do baru Mocambo.

Po krátké pauze pokračujeme dále, procházíme bránou Porta di Mezzo a za ní se ocitáme u baziliky San Nicolo di Bari. Jde o malou katedrálu ze 13. století neobvyklého vzhledu, která připomíná spíše pevnost, zejména kvůli stavbě z velkých kamenných bloků a cimbuřím po obvodu věže. Za touto katedrálou projdeme bránou Porta Catania a ocitáme se na konci centra města. Tady navštívíme kapli Chiesa di Sant'Antonio Abate, kde je umístěný nádherný betlém.

Vracíme se zpátky na ulici Via Corso Umberto a ještě se krátce zastavíme u malého paláce Duchi di Santo Stefano. Pak už hlavním bulvárem míříme na opačný konec centra a míjíme spoustu obchůdků a barů. Jsme zpátky na parkovišti a uděláme si ještě jednu zastávku. Přejedeme do vesničky Castelmola, která se nachází čtyři kilometry nad Taorminou.

Castelmola se může pyšnit úchvatným výhledem na Taorminu a tady se zde nachází zřícenina hradu s názvem Castello di Castelmola. Stoupáme k němu po schodišti a zřícenina nám nabídne další vyhlídky. Zapadající slunce krásně osvětluje okolní hory v čele s majestátní Etnou, pod námi je krásně nasvícená Taormina a vzadu na moři můžeme pozorovat duhu. Uděláme si několik fotek a pak se vracíme zpět k autu. Teď už budeme přejíždět rovnou do Catanie. Míříme na naše ubytování, děláme si večeři a otevíráme láhev vína. Jdeme poměrně brzo spát, zítra nás čeká další náročný den.