Domaine Les Chênes Blancs - Gargas - Apt - Domaine Les Chênes Blancs

Máme před sebou poslední den v Provence a dnes se na cesty rozdělíme. Jarča s Alčou jedou autobusem na výlet do kaňonu Ardèche. Irmísek s Kamilem a Hančou pojedou ještě jednou navštívit městečko Gordes. Petr s Marií pojedou navštívit Apt. A já mám v plánu dobýt vrchol Mourre Nègre, který se rozpíná nad městem Apt.

Výletníci do kaňonu jsou už dávno pryč, ja se loučím s Irmískem a vydávám se na cestu společně Petrem a Maruškou. Z kempu Les Chênes Blancs míříme do městečka Gargas a za ním už najíždíme na cyklostezku, která nás přivede do centra Aptu. Máme to z kempu asi osm kilometrů, takže jsme v Aptu za necelou půlhodinu. Loučím se s Petrem a Maruškou a teď už pojedu sám.

Ihned začínám stoupat a zanedlouho mám celý Apt pod sebou. Jedu po silnici, hltám výškové metry a dres začínám mít promáčený potem. Po sedmi kilometrech se cesta zlomí a já pro změnu kilometr sjíždím. Před vesničkou Sivergues odbočují vlevo. Tady se asfaltová cesta dere nechutným sklonem vzhůru a místy má sklon 20%. Naštěstí je to jen kousek a sklon se zase umoudřuje. To už asfaltová silnice končí a začíná štěrková až kamenitá. To jsem už vyjel i z lesa a dostávám se do otevřených prostranství.

Mám odtud nádherný výhled a vidím, že jsem už slušně nastoupal. Jedu dále zhruba tři kilometry, ale začíná mi být nepříjemné teplo. Slunce pálí, je skoro 30°C ve stínu a přede mnou vyvstává další hodně prudký úsek cesty. Nejsem zvyklý něco vzdávat, ale tentokrát to udělám. Obávám se, že jsem přehřátý a další námaha by nemusela dopadnout dobře. Jsem v nadmořské výšce okolo 900 mnm a já obracím řidítka dolů.

A ani si sjezd moc neužívám, kamenitá cesta dává slušně zabrat a já se modlím, abych nedostal defekt. Naštěstí se vracím zpět na asfaltovou silnici a můžu si trochu odpočinout. Jenže mám ještě před sebou drobné stoupání a až pak si vychutnávám dlouhý sjezd až do Aptu. Samozřejmě jsem se při sjezdu trochu ochladil a odpočinul, tak se mi v hlavě honí myšlenky, že jsem ten vrchol měl přece jenom zkusit. No teď se už vracet nebudu.

Usedám v jedné z mnoha místních restaurací, objednávám si salát a pivko. Mezitím volám Irmískovi, kde jsou a ti teprve budou vyjíždět z Gordes. Takže na ně čekám další dvě hodinky. Když se konečně shledáme, jdeme si projít místní uličky. Kola necháme zamčena na náměstí a spoléháme na poctivost místních lidí. Nachází se zde spousta obchůdku, restaurací a barů. Kupujeme pár suvenýrů a pak jdeme do restaurace, protože Irmísek a Kamil s Hančou ještě neobědvali. Já jsem měl před třemi hodinami zeleninový salát a tak si taky objednávám další jídlo.

Pak se už vracíme ke kolům, nasedáme a míříme k místní cyklostezce, která nás vyvede ven z města. Domů to máme osm kilometrů a jedeme úplně na pohodu. Po příjezdu do kempu nás čeká balení, protože máme před sebou poslední noc a zítra už úchvatný kraj Provence opustíme.