Hrabětice - Laa an der Thaya - Seefeld - Hatě - Jaroslavice - Hrabětice

Je začátek září, hlásí na dnešek krásné počasí a my s Irmískem uvažujeme, kam bychom se podívali. Samozřejmě chceme někde, kde jsme ještě nejeli a nakonec navrhuji cestu mezi Hevlínem a Hatěmi. První po rakouské straně, druhá po straně české. Domluveno, oblékáme se, nakládáme kola do auta a přejíždíme do obce Hrabětice, která se nachází pod Hrušovany nad Jevišovkou. Tam dojíždíme po jedenácté hodině a můžeme konečně nasednout na biky.

Z Hrabětic najíždíme na cyklostezku, která je vedlejší silnicí a téměř nikdo zde nejezdí. Jede se nám pohodově a dokonce míjíme pole s technickým konopím, což jsme ještě nikde neviděli. Po osmi kilometrech přijíždíme do Hevlína a já už mám dopředu zjištěné, že je zde hotel Zetocha, který má restauraci a nabízí denní menu. Jdeme si dát oběd a doplnit tekutiny.

Pak najíždíme na cyklostezku vedoucí kolem hlavní cesty, po kilometru překračujeme řeku Dyji a po dalším kilometru se ocitáme v Rakousku, konkrétně v městečku Laa an der Thaya. Už jsem tady kdysi byl v termálech a vzpomínám si, že to tady stálo za to. My se jedeme nejprve podívat k hradu Laaer Burg, poté přejedeme k blízkému mlýnu a ocitáme se v parku Schillerpark, na jehož konci je vystaveno několik uměleckých děl. Udělám si pár fotek a poté se přesouváme na náměstí.

Tady se usazujeme venku v kavárně a cukrárně Stoiber a máme to štěstí, že mladá obsluha mluví česky. Irmísek si objednává kafe a zmrzlinu, já vyzkouším rakouské pivo. Chvilka pauzy je za námi a my máme ještě velký kus cesty před sebou, takže nasedáme zpátky do sedel a vyjíždíme z Laa na cyklostezku s číslem 8 a názvem Kamp – Thaya – March Radroute. Cyklostezka je asfaltová a jedeme se taky parádně.

Po šesti kilometrech téměř rovinaté cesty mezi poli přijíždíme do městečka Wulzeshofen. O několik set metrů dále za touto obci projíždíme okolo monstrózních průmyslových objektů Jungbunzlauer AG, což je největší továrna na výrobu kyseliny citrónové na světě. No raději rychle odtud, v přírodě je to stokrát lepší. Do 11 kilometrů vzdáleného Seefeldu už musíme pořádně nastoupat. Čeká nás převýšení 340 metrů a my se dneska poprvé pořádně zapotíme. Do Seefeldu zase samozřejmě sjíždíme.

Zde se nachází krásný zámek, ale ten je bohužel v soukromém vlastnictví a nepřístupný. Uděláme si alespoň fotku zpoza plotu a pak se jdeme občerstvit do místní hospůdky. Je totiž pořádné vedro a my jsme vyprahlí jak velbloudi na poušti. Dáváme si místní točené pivko a opravdu nám přijde k duhu. Pak nasedáme zpátky na biky a pokračujeme v další cestě. Vyjíždíme za město a začínáme stoupat mezi vinicemi. Po necelých čtyřech kilometrech přijíždíme ke krásné kapli názvem Hubertuskapelle. Zastavujeme a děláme si tady společnou fotku.

Od této kaple sjíždíme a stále jedeme krajem vína. Opět se nám cesta zvedá a my se dostáváme k rozhledně Heidbergwarte. Jdeme se samozřejmě podívat nahoru a tam se zdravíme s rakouskými staršími cyklisty. Uděláme si několik fotografií a vracíme se zpět ke kolům. Před námi je sjezd, který nás přivádí na hlavní silnici. Odbočíme vpravo a po pár set metrech přejíždíme hranici a ocitáme se v Hatích. Tady se konečně můžeme naobědvat a míříme nákupním centrem do Selské restaurace. Sice zde jsou přemrštěné ceny, ale nám je to v tuto chvíli jedno a těšíme se na pořádné jídlo.

Před pátou hodinou jsme zpátky v sedlech, překřižujeme hlavni cestu a najíždíme na polní cestu. Trochu klesneme a před námi vyvstává sice krátká, ale brutálně prudká panelka. Má nějakých 21% a na vrchol se dostávám s vypětím všech svých sil. Irmísek si raději kráčí v pohodě vedle kola. Cesta se mění v horší asfaltovou, projíždíme okolo vysílače a zanedlouho jsme na rozcestí U Ivana. Odtud jedeme cestou s podobným rázem dalších deset kilometrů. Projedeme pod Vinným vrchem, mineme hrádek Lampelberk a poté klesáme do obce Jaroslavice.

V Jaroslavicícch se nachází zámek, pod kterým projedeme a kopírujeme břeh Dolního Jaroslavického rybníka. Další obcí, kterou projedeme je Hrádek a nedaleké Dyjákovice. Celou cestu jedeme po cyklostezce a už skoro po rovině. To se změní v Dyjákovicích, kde odbočujeme a mírně začínáme stoupat. Cesta nás přivádí do Karlova a za ním najíždíme na silnici, která je frekventovaná trochu více. Po pěti kilometrech vjíždíme do Šanova a ten přímo sousedí s Hraběticemi, kde máme zaparkované auto. Nakládáme kola do auta, nasedáme a upalujeme zpátky domů.