Liptovský Mikuláš - Pavlova Ves - Trnovské Háje - Bobroveček - Bobrovec - Liptovský Mikuláš

Je třetí den našeho pobytu v Liptovském Mikuláši u Tomáše a po dopolední návštěvě Stanišovské jeskyně a následující siříčité koupeli v „jámě“ v Liptovském Jánu se rozhodujeme pro kratší výlet na kolech. Naším cílem bude blízké okolí a Tomáš ještě volá kamarádovi Sašovi Slafkovskému – mistrnému kanoistovi. Vyrážíme tedy ve čtyřech – já, Tomáš, Pavel a Sašo a Tomáš nás vede hned kousek za barák do pole. Tvrdí nám, že je to krásná terénní zkratka a že přece nepojedeme po asfaltu. Což o to, krásná zkratka to je, ale plná metrové trávy, bahna, vody a dokonce i – kdo by to byl býval řekl – močůvky. No fajn, na tachometru 2 km a vypadáme, jak bychom jeli nějaký MTB maraton. Ale je sranda, něco málo fotím a veselé pokračujeme dále.

Nad obcí Bobrovec najíždíme na asfaltovou cestu a dáváme se doleva. Skáčeme na kolech jak srnci v říji a snažíme se setřást tuny bahna a pozůstatky zemědělských produktů. Čeká nás kraťoučký výšvih a už sjíždíme směrem na obec Pavlova Ves. Cesta opět začíná stoupat a my se blížíme k předhůří Západních Tater. V Pavlove Vsi si dáme ještě jednu krátkou teréní vsuvku – tentokrát již suchou – a pokračujeme dále po asfaltové silnici směrem Bobrovček. Mezi oběmi vesnicemi opět odbočujeme vlevo a dostáváme se na štěrkovou cestu, která nás zavede, až k místní salaši (pozn: zde před odjezdem nakupujeme výborný čerstvý a uzený sýr), kde jdou kluci na domácí žinčicu. Bohužel nemají kysanou, tak já s díky žejdlík odmítám. Je pozdě odpoledne a tak nám mladá holčina nalívá po žejdlíku a vůbec nic za to nechce. Po krátké chvíli vyrážíme dál a stoupáme loukou nahoru. Zde už řadíme na nejlehčí převody a trošku se zapotíme. Pod les to máme asi 200 metrů, najíždíme na lesní cestu a stoupání se zmírňuje. Po dalších několika set metrech vyjíždíme na louku, kde nás čeká zpočátku opět vysoká tráva a potom najíždíme na travnatou cestu. Mírně stoupáme až pod Trnovské Háje (914 mnm), což je naše dnešní nejvyšší dosažené místo.

Odtud nás čeká krásný sjezd po lesní hliněné cestě, v které jsou vymleté koryta od vody. Je trošku náročnější, ale perfektně si to užíváme. Když něco sestoupáme, najíždíme na lesní štěrkovou cestu a po té chvíli rovněž sjíždíme. Prudká zatáčka vpravo a už zase naše kola drtí lesní pěšinku. V uších fičí vítr, nakláníme se, vyhybáme se, prostě perfektní technický sjezdík. Ten nás nakonec vyvede na další louku, která se nachází nad vesnicí Bobrovčekem. Tady na chvíli zastavuje a děláme společné fotky. Čeká nás sjezd do vesnice po louce, kde jsou vyjete stopy po traktorech. Další z rychlých a docela technických úseků je za náma a my vjíždíme do Bobrovčeku. Odtud už jedeme po hlavní cestě zpátky do Bobrovce přes Pavlovou Ves. Tentokrát už Tomášovu zkratku ignorujeme a zpátky do Liptovského Mikuláše jedeme po cestě. Za pár minut jsme tam, loučíme se se Sašem a jdeme na jedno do místní hospůdky. Slunce zapadá a my se vydáváme domů dát si sprchu, umýt biky a jdeme grilovat klobásky.